Jag var på ett intressant seminarie på Storan här i Göteborg igår. Allers förlag var det som stod bakom det hela och det handlade om hur företag ska göra för att kommunicera med kvinnor.

Och seminariet var bra de som talade var
Lisa Johnson, medförfattare till succéboken ”Don’t think pink”
Tim Lucas, medieexpert
Charlotta Flinkenberg, chefredaktör för chick
Håkan Gustafsson,VD för Carat Norden och en passionerad medienörd som älskar sitt jobb

Bäst var nog Lisa Johnson tätt åtföljd av Tim Lucas. Det kan vara så att jag uppskattade dom mer för att dom är amerikanare (utav någon anledning tycker jag att amerikanare alltid talar som om dom är helt säkra på att allt det dom säger är helt rätt).
Men självklart var en av höjdpunkterna att man fick plocka på sej av alla de tidningar som Allers står bakom.

Men en sak störde mej, av cirka 100 anmälda var kanske 12 stycken män.
Hur kommer det sej?
Varför är ett seminarie om hur företag ska kommunicera med kvinnor mer intressant för just kvinnor?
Vet vi inte hur vi ska kommunicera med varandra?
Eller tror män att dom redan vet hur dom ska kommunicera med oss?