Ibland lönar det sej att gnälla. Och det är ju tur för det är en utav de sakerna jag gör allra, allra bäst. Imorse skulle jag inhandla brännbara CD-R och DVD skivor på Wettergrens på Västra Hamngatan, för enligt wettergrens.se så öppnar dom kl09. Så jag var där 09.00 och ryckte i dörren, men icke! Inte en skäl vandrade det omkring där inne så jag skickade iväg ett lagom gnälligt mail till han som ansvarar för butiken och fick detta som svar:

Hej Camilla!

När vi ändrade dessa öppettider för några månader sedan så meddelade jag
genast detta till den person som har hand om detta. Personen i fråga
meddelade sedan Adlibris som är den Webboklåda som vi samarbetar med. I
går fick jag reda på att en kund hade varit här på morgonen p.g.a. tiderna
på webben och kontaktade då genast den ansvarige hos oss som skall ta upp
det snarast med Adlibris. Tyvärr har vi ingen möjlighet att själva gå in
och ändra tiderna utan vi får förlita oss på att Adlibris gör det som vi
säger åt dem.
Jag beklagar att det blev som det blev och lovar att se till att ändringen
genomförs snarast. Kom in så bjuder jag på en pocketbok för besväret,
skriv ut mejlet och visa i kassan eller fråga efter mig.

Med vänlig hälsning

Magnus Örling

Se! Det lönar sej alltså att gnälla. Så jag var nyss iväg ännu en gång på Wettergrens och köpte min skivor och inhandlade också en bok som jag blivit rekommenderad utav Måns på kontoret.

The book Och visst nu tänker väl den småsinta människan

”Men den kostade ju bara 37:-”

Men HA! på dej! Den kostade faktiskt 59:- i butiken ;]